Citroen DS19 cabrio

Citroën DS byl poprvé představen na autosalonu v Paříži v roce 1955. Stal se jedním z nejznámějších automobilů značky a vyráběl se dvacet let mezi roky 1955–1975.

Kabriolet na bázi modelu DS vyráběla karosárna Chapron. Tento typ byl vyráběn v letech 1960 až 1971, celkem bylo postaveno 1365 vozů DS Cabriolet (ID19 až DS23).

Vůz byl na svou dobu inovativní a dvacet let se nenašel žádný konkurent. Nejdůležitějším z nových řešení byl revoluční způsob odpružení. Konstruktéři firmy zavrhli konvenční řešení a nahradili jej hydropneumatickým systémem doplněným unikátním zařízením, které umožňovalo samočinnou úpravu světlé výšky vozu. Díky tomu se mohl automobil při jízdě vyrovnat s nerovnostmi v terénu. Při vypnutí zapalování se výška vrátila opět do nižší polohy. Stejné zařízení sloužilo k ovládání centrálního systému, který ovládal posilovač řízení, hydraulickou spojku či kotoučové brzdy.

Vůz měl na svou dobu revoluční vzhled a zastiňoval všechny své současníky. Pětisedadlová karoserie se za dvacet let prakticky nezměnila (stále si zachovával podobu se žralokem), jen v roce 1965 získala dvojici zapuštěných světlometů. Nabízely se různé verze od původního provedení. Chudší typ ID19 a pozdější D Super se používaly nejčastěji jako vozy pařížské taxislužby. V 50. a 60. letech také existovala provedení kombi s názvem Safari nebo luxusní kabriolety DS décapotable.